Bovenaan in Google?

Bovenaan in Google

Het is van uitzonderlijk belang voor websites en webwinkels om op pagina 1 van Google te staan, met name in een van de top drie (organische) posities, omdat deze posities 60% van alle klikken van gebruikers krijgen.

bovenaan in google

Bovenaan in Google: De gemiddelde click-through rate (CTR) van websites en webwinkels op nummer 1 is 36,4 procent; nummer twee heeft een CTR van 12,5 procent, en nummer drie heeft een CTR van 9,5 procent. De nummer 1 in Google ontvangt dezelfde hoeveelheid traffic als het verkeer naar de websites van de posities 2 t/m 5. Breng uw website van de tweede of derde plaats naar nummer 1 en het aantal bezoekers naar uw website zal verdrievoudigen.

bovenaan in google komen

Bovenaan in Google: De gemiddelde CTR op pagina 1 van Google is ongeveer 9 procent, maar de gemiddelde CTR op pagina 2 is 1,5 procent. De eerste plaats op pagina 2 heeft een licht voordeel ten opzichte van ranking in de laatste plek op pagina 1. Het voorspellen op welke positie uw site wordt weergegeven in Google is bijna onmogelijk, daarom moet u uw SEO inspanningen eerst richten op het krijgen van een positie op pagina 1, en daarna proberen u omhoog te werken tot één van de top drie posities.

bovenaan in google staan

Algemeen vs Long Tail

Algemene zoekwoorden hebben een hogere CTR (32 procent) in de nummer 1 positie dan long tail zoektermen (25 procent). Echter, long tail zoektermen hebben een hogere CTR op pagina 1 van Google dan het hoofd termen (9 procent tegenover 4,6 procent). U ziet de voordelen van top 3 posities beter op de algemene zoekwoorden. Echter bij long tail zoekwoorden is er een fatsoenlijke CTR bijna overal op de eerste pagina, al is er minder voordeel van stijging naar hogere posities. Laat uw zakelijke doelstellingen uw SEO strategie vormgeven!

Bovenaan in Google met SEO

Hoewel de exacte cijfers en data sets van studies kunnen variëren, zij bevestigen allen dat bovenaan in Google staan nog steeds ongelooflijk waardevol is. Doordat zoekmachine optimalisatie (SEO) steeds blijft ontwikkelen/veranderen is het verstandig om op de hoogte te blijven van de nieuwste zoekmachine optimalisatie praktijken en strategieën.