Zoekmachine Marketing

Zoekmachine Marketing (SEM)

Zoekmachine marketing is het specialisme dat webpagina’s vindbaar maakt in de zoekmachines. Het is tegenwoordig niks nieuws dat bedrijven en andere online ondernemers steeds meer tijd, aandacht en geld besteden aan zoekmachine marketing. Het gaat een steeds grotere rol spelen in hun online marketing campagnes. Door professionele zoekmachine marketing wordt een website (beter) vindbaar voor een groot en gericht publiek.

Wat is Zoekmachine Marketing?

Zoekmachine marketing is te verdelen in kleinere onderdelen namelijk; zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren.

Zoekmachine Marketing is SEA & SEA
zoekmachine marketing bureauUw bedrijf hoog in de organische zoekresultaten van Google? Dit is mogelijk met zoekmachine optimalisatie oftewel SEO. Bij SEO gaat het om de optimalisatie van de website zelf, de zogenaamde on-page optimalisatie, maar daarnaast bevat SEO ook off-page optimalisatie.

On-page optimalisatie is dus het optimaliseren van bepaalde html elementen in de website zelf bijv; h1-h6 tags, alt-teksten achter afbeeldingen, goede titels en beschrijvingen meegeven aan uw webpagina’s, goede interne linking etc.

Off-page optimalisatie is het optimaliseren van het linkprofiel van de website. Een linkprofiel is de verzameling links die naar uw website/webwinkel verwijzen. Hierbij moet er gelet worden op de anchor teksten (de tekst die aan de link wordt meegegeven). Daarnaast is het van belang dat de link op een webpagina staat die relevant is aan hetzelfde onderwerp als uw website/webwinkel. Maar ook de waardering van Google voor die webpagina en dat domein waar de link op staat is van belang (hogere authority/trust van Google geeft uw backlink meer kracht en uw website meer vertrouwen). De laatste twee punten waarop gelet moet worden is de history/leeftijd van de site en de hoogte van de Pagerank van die webpagina waar u link op staat.

Betaalde Zoekmachine Marketing
Bij zoekmachine adverteren oftewel SEA kan u tegen betaling advertenties laten zien in de zoekmachines zoals Google AdWords. Het voordeel van  Google AdWords is dat u zelf uw positie kan bepalen doordat als u meer betaald wordt u advertentie ook hoger weergegeven. Hierbij let Google wel op andere zaken zoals; de CTR (click through rate) van een advertentie en de tijd dat u al adverteert. Een voordeel van SEA ten opzichte van SEO is dat u niet lang hoeft te wachten op bezoekers en ook bestellingen. Nadeel is echter dat u voor elke klik moet betalen en zodra u ook stopt met betalen uw website ook gelijk niet meer vindbaar is, of u moet natuurlijk ook in de organische resultaten staan.

Er kan en hoeft geen keuze gemaakt te worden bij uw zoekmachine marketing campagnes tussen SEO of SEA. Het is niet per se het één of het ander bij SEM. Onderzoeken van Google zelf hebben aangetoond dat wanneer uw website/webwinkel zowel organisch als in de betaalde zoekresultaten wordt vertoond er een hoge CTR wordt bereikt dan wanneer de website alleen in de één dan wel niet de ander staat. Het werpt dus zijn vruchten af wanneer u aan beide doet.

Het doel van Zoekmachine Marketing?

zoekmachine marketing semDoor middel van zoekmachine marketing (SEM) kunt u hoogwaardig en gerichte bezoekers naar uw website trekken en uw online vindbaarheid vergroten. Bij ons is het streven om het optimale uit uw marketing budget te halen. Vergroot uw vindbaarheid in de zoekmachines door gericht te adverteren op zoekwoorden en door hoog te scoren in Google met uw geoptimaliseerde website in de organische resultaten.

Geschikt voor Zoekmachine Marketing?

Zoekmachine marketing kan voor iedereen een toegevoegde waarde hebben, afhankelijk van de gestelde doelstellingen. Wij kunnen u van dienst zijn, van grote, complexe resultaatgerichte campagnes tot het geven van een passend advies. Daarbij gaan we uiteraard altijd uit van de afgesproken doelstellingen.

Wilt u meer informatie over de zoekmachine marketing diensten van SEO Wiz neem dan contact met ons op.