Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie (CO)

Door middel van (conversie optimalisatie) analyseren en optimaliseren van uw website en landingspagina’s kan SEO Wiz het aantal conversies verder doen stijgen. Conversie optimalisatie moet zorgen voor een maximaal rendement uit uw website, door van bezoekers betalende klanten te maken. Er wordt grondig geanalyseerd waar bezoekers afhaken in het conversieproces op uw website en andere oorzaken die voor bezoekers knelpunten kunnen vormen. Zo worden de zwakke punten van uw website achterhaald en wordt door middel van testing duidelijk welke aanpassingen er moeten worden doorgevoerd. Door A/B testing of multi variate testing worden alternatieve pagina’s getest ten opzichte van het origineel van uw website. Dit kan leiden tot hogere conversiepercentages en uiteraard meer winst. Laat de specialisten van SEO Wiz u helpen bij uw conversie optimalisatie!

Wat is Conversie Optimalisatie?

conversie optimalisatieDiverse websites hebben knelpunten in het conversieproces die ervoor zorgen dat bezoekers niet converteren. Conversie optimalisatie is erop gericht om  de usability te verbeteren en om customer persuasion. Door struikelblokken te verwijderen die een conversie in de weg staan wordt de usability van uw website verbetert. Daarnaast dienen bezoekers verleid te worden om te kiezen voor uw producten of diensten. Hierbij is het van belang dat uw USP’s duidelijk naar voren komen.

Om metingen te verrichten voor conversie optimalisatie dient u een web analytics pakket te installeren, een veelgebruikt pakket is Google Analytics. U kunt enorm veel informatie vergaren over het gedrag van bezoekers op uw website, door de website statistieken op de juiste manier te interpreteren.

Conversie Optimalisatie Testen

Conversie optimalisatie betekent veel testen. Door teksten, afbeeldingen, plaatjes, links etc. te testen kan SEO Wiz de conversie van uw website/webwinkel steeds verder optimaliseren. Elke aanpassing kan namelijk anders uitvallen voor verschillende websites, merken, diensten en producten. De twee meest voorkomende conversie optimalisatie testen zijn:

  • A/B testen, waarbij de software een bezoeker willekeurig één van twee (of een reeks) verschillende landingspagina’s met daarop verschillende website-elementen voorlegt.
  • Bij Mutivariate testen worden meerdere variabelen gedefinieerd, wat kan leiden tot een oneindig aantal combinaties. Multivariate testen geeft u inzicht in hoe onderdelen als layout, lettertype, buttons, tekst en visuele elementen verbetert kunnen worden om het conversiepercentage te verhogen.

Zowel a/b testing alsmede multivariate tests worden afgenomen met conversie optimalisatie tools als Google Website Optimizer en Visual Website Optimizer. Multivariate testen geven inzicht in welke elementen een bijdrage bieden aan de binding met de klant. Klantbinding is één van de pilaren waarop online verkopen zijn gebaseerd en dit kan versterkt worden door meer vertrouwen van uw klanten te ontvangen. Uiteraard wordt de versie die statistisch gezien beter converteert uiteindelijk gekozen als nieuwe landingspagina. 

Conversie website verhogen?

Iedere website heeft uiteindelijk één doel, dat is de bezoeker laten converteren. Maak kennis met onze experts op het gebied van conversie optimalisatie. SEO Wiz heeft in de loop der jaren enorme expertise opgebouwd op het gebied van conversie optimalisatie. Wij weten ondertussen wat de grote (en soms kleine) knelpunten zijn die ervoor zorgen dat het conversiepercentage te laag blijft. Bent u benieuwd wat er verbeterd kan worden aan uw website? Neem dan gerust contact met ons op.